Jak zmienić nazwę strony na Facebooku? (w 2020)

Nazwa jest ważna. To dzięki niej twój fanpage może zostać zapamiętany. To ona może zachęcić (lub zniechęcić) do polubienia twojej strony. To ją jako pierwszą widzą nasi potencjalni klienci i to od niej zależy, czy da się ciebie znaleźć w wyszukiwarce FB.

Wiele osób ma problemy ze znalezieniem właściwej nazwy przy zakładaniu strony na Facebooku. Często się zdarza, że dopiero po jakimś czasie przychodzi do głowy dobry pomysł, który chcesz wprowadzić w życie. A czasem po prostu robisz rebranding i zmieniasz nazwy wszędzie. W tym tekście pokażę ci, jak zmienić nazwę strony na Facebooku.

Powiem też, jakie są główne przyczyny, że nie możesz tego zrobić.

No i przy okazji pokażę małą sztuczkę, którą będziesz mógł przechytrzyć pracowników FB 😉

Zmiana nazwy fanpage – krok po kroku

Cały proces nie jest skomplikowany i sprowadza się do kilku prostych kroków:

  1. Wchodzisz na fanpage, którego nazwę chcesz zmienić.
  2. Wybierasz zakładkę Ustawienia (w lewym menu)
  3. Teraz wybierasz Informacje o stronie (również w lewym menu).
  4. Na samej górze masz pole nazwa z twoją aktualną nazwą.
  5. Tak, zgadłeś – musisz wpisać tam swoją nową nazwę 😉
  6. Oto co powinieneś zobaczyć:
Jak zmienić nazwę na FB?
Zmiana nazwy strony na FB

Tu po raz ostatni upewniasz się, że nie zrobiłeś literówki, po czym klikasz na „Poproś o zmianę”. Przed ostatecznym kliknięciem upewnij się (najlepiej ze 3 razy), czy nie zrobiłeś jakiegoś błędu w nazwie.

Ok, jest dobrze klikasz i… już?

Nie ma tak dobrze 🙂 Teraz musisz poczekać na weryfikację ze strony Facebooka. Lepiej uzbroić się w cierpliwość, gdyż trwa to zazwyczaj 3 dni. Niestety, nie jest to zwykła formalność, bo nowe nazwy często nie są akceptowane.

O powodach takiego stanu rzeczy (i o tym, jak sobie poradzić w takiej sytuacji), napiszę za chwilę.

Uwaga: Nazwa nie może mieć więcej niż 50 znaków i może ją zmienić tylko administrator strony na Facebooku. O zmianie zostaną powiadomieni twoi obecni fani.

Dlaczego nie mogę zmienić nazwy strony?

Po pierwsze upewnij się, że jesteś administratorem. Po drugie, że nie zmieniałeś nazwy w ciągu ostatnich 7 dni. Po trzecie, nawet jeżeli ty nie zmieniałeś ostatnio nazwy, to mógł to zrobić inny administrator strony.

Oprócz tego, na twój fanpage mogły zostać nałożone ograniczenia. Jakie one są, oraz z czego mogą wynikać? O tym przeczytacie na tej stronie, gdzie pracownicy copyrighterzy fb z właściwą swojej kondycji intelektualnej gracją, wszystko (nie)jasno tłumaczą.

Niedozwolone nazwy na FB

Nie wszystkie nazwy stron są dozwolone na Facebooku. Nazwa nie może zawierać takich elementów, jak:

  • słowa obraźliwe,
  • słowo „facebook” (bo też jest wulgarny 😉 ),
  • słowa naruszające prawa autorskie,
  • słowa „official”, „strona oficjalna” itp.,
  • symbole i znaki interpunkcyjne, które nie są niezbędne (myślnik może być),
  • slogany reklamowe,
  • wielkie litery niezgodne z zasadami gramatyki,
  • sformułowania zbyt ogólne i nazwy geograficzne.

A więc, jeżeli chcesz by nowa nazwa twojej strony brzmiała „J*bać Facebook”, to raczej ci się to nie uda. Nawet jeżeli jakimś cudem uda ci się przejść przez sito weryfikacji, to i tak wcześniej czy później ktoś to zauważy. Może to być zwykły użytkownik, któremu nie spodoba się twoja nazwa i uzna za stosowne, aby zgłosić to Facebookowi.

Pamiętaj, że nawet nieumyślne złamanie zasad może spowodować, że twój fanpage zostanie zablokowany. Dlatego też nie polecam stosowania tzw. strony na Facebooku, jako głównego medium, przez które komunikujesz się ze swoimi klientami.

Generalnie chodzi o to, że nazwa strony na Facebooku nie może wprowadzać użytkownika w błąd. W związku z tym, musi odzwierciedlać to, co odbiorcy znajdą na twoim fanpage.

Zmiana nazwy na FB
Zmiana nazwy strony na Facebooku

Diametralna zmiana nazwy

Ok, uznajmy jednak, że nie masz zamiaru używać żadnych zakazanych słów.

To nie znaczy, że przez zmianę nazwy przejdziesz bezboleśnie. Otóż problemy mogą pojawić się w sytuacji, kiedy twoja nowa nazwa będzie diametralnie różnić się od poprzedniej.

Jeżeli na przykład miałeś firmę o nazwie „SPAWEX” i teraz zmieniłeś ją na „Fabryka nitów”, to spróbuj zgłosić taką zmianę. W przypadku odrzucenia, skontaktuj się przez chat dla reklamodawców i sprawę powinno dać się załatwić. Po prostu powiedz, że zmieniłeś nazwę i tyle. Może będą chcieli jakieś dowody, to im je przedstaw.

Jak przechytrzyć Facebooka?

Inaczej wygląda sytuacja, kiedy chcesz zmodyfikować nazwę a nie masz żadnych dokumentów, które mógłbyś przedstawić. W takiej sytuacji można zastosować małą (i niewinną) sztuczkę. Jest to technika, którą stosowałem wielokrotnie, ale oczywiście nie mogę zagwarantować, że w twoim przypadku również zadziała.

Przypuśćmy, że twoja nazwa to „Social media dla idiotów” i chcesz ją zmienić na „Książki dla mądrych”. Jak widzisz, nazwy i zakres tematyczny tych dwóch fanpage się nieco różnią. Gdybyś chciał przekształcić nazwę ot tak, to na 99% twoja prośba zostałaby odrzucona.

Co więc powinieneś zrobić? Zmienić nazwę kilka razy.

Na przykład w taki sposób:

  1. Social media dla mądrych idiotów
  2. Social media i książki dla mądrych
  3. Książki dla mądrych.

I już 🙂 Cały proces może zająć kilka tygodni, ale powinno się udać.

Przypominam: to lekkie naruszenie zasad portalu Zuckenberga i może być nieco ryzykowne. Sam stosowałem tę metodę wielokrotnie, ale nie wiem, jak zadziała u ciebie. Jeżeli prowadzisz poważny biznes, to polecam w pierwszej kolejności spróbować koszernych metod. Do tricków odwołuj się dopiero w ostateczności.

Ta metoda ma też inną wadę: o każdej zmianie są informowani twoi obserwujący. Nikt nie lubi być bombardowany nieistotnymi powiadomieniami, więc zmieniaj nazwę z głową.

A co gdy wszystko jest dobrze, a i tak nie mogę zmienić nazwy?

To wtedy pisz do Facebooka. Najlepiej do centrali i mów, że chcesz rozmawiać z Zuckenbergiem 😉

A na serio: jeżeli publikowałeś wcześniej jakieś reklamy na FB, to najlepiej skontaktować się przez chat dla reklamodawców.

A jeśli nie jesteś reklamodawcą, to pozostaje ci tylko wysłanie prośby przez formularz kontaktowy. Nie jest to najskuteczniejsze, dlatego proponowałbym po prostu wykupić reklamę za możliwie najniższą kwotę i odblokować sobie dostęp do kontaktu dla reklamodawców.

Kiedy zmienić nazwę strony na Facebooku?

Wtedy, gdy masz ku temu naprawdę dobry powód.

Na przykład? Chcesz sprzedać fanpage z dużą liczbą fanów albo rozszerzasz swoją działalność. Albo po prostu zmieniasz nazwę firmy.

Ważne, żebyś nie podejmował tej decyzji pod wpływem chwili. Przemyśl dobrze temat, prześpij się z tą myślą i wtedy dopiero działaj. Zastanów się, dlaczego chcesz zmienić nazwę fanpage i czy na pewno tego potrzebujesz.

Dobra, to by było na tyle. Teraz już chyba wiesz, jak zmienić nazwę strony na Facebooku i przy okazji nie osiwieć 😉 Pamiętaj, że nazwa fanpage powinna jednoznacznie wskazywać na to, o czym on jest i być zrozumiała dla twoich odbiorców. Można też umieścić w niej jakieś słowo kluczowe, gdyż jest ona brana pod uwagę w wynikach wyszukiwarki Facebooka.

Powodzenia!

Marketing internetowy to jego drugie imię, a dotmajster.pl to jego blog. Całe dnie zajmuje mu praca nad tym, co go interesuje. Nocami śpi.

Dodaj komentarz