Konto profesjonalne (firmowe lub twórcy) na Instagramie. Czy warto je mieć?

Konto profesjonalne jest to typ profilu przeznaczony dla wszystkich, którzy zarabiają na Instagramie pieniądze. Albo przynajmniej zamierzają to robić w przyszłości. Z myślą o firmach stworzono konto firmowe, a dla influencerów powstało konto twórcy. Czy warto na nie przejść? Nie chciałbym uprzedzać faktów, ale… od razu powiem, że tak 🙂 Zdecydowanie warto.

  • Główne zalety posiadania konta firmowego na Instagramie to dostęp do statystyk, opcja dodawania linków swipe-up w relacjach, przycisk CTA w biogramie oraz możliwość płatnego promowania postów.
  • Wszystkie typy profili na Instagramie, również te biznesowe, są całkowicie bezpłatne. Nie ma konieczności uiszczania żadnych opłat za przejście na konto firmowe lub twórcy.
  • Konto firmowe domyślnie przeznaczone jest dla firm i influencerów, którzy monetyzują swoją działalność. Konto twórcy powinni wybrać ci influencerzy i twórcy, którzy jeszcze nie posiadają swojej firmy.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź jak zarabiać na Instagramie!

Spis treści

Co daje konto firmowe na Instagramie? Czy warto je mieć?

Jeżeli poważnie traktujesz swoją działalność na Instagramie, to zdecydowanie warto mieć na tym portalu konto profesjonalne (firmowe lub twórcy). Dzięki temu uzyskasz dostęp do kilku istotnych funkcji biznesowych:

  1. Statystyki Instagram Insights.
  2. Przycisk Call to Action w bio.
  3. Udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail lub lokalizacji swojej firmy.
  4. Możliwość płatnej promocji na Instagramie.
  5. Linki swipe-up relacjach (tylko dla kont powyżej 10 tysięcy obserwujących).
Konto profesjonalne Instagram
Konto profesjonalne na IG

Dzięki statystykom, będziesz mógł weryfikować skuteczność swoich działań na IG. Przycisk wezwania do działania (Call to Action, CTA) sprawi natomiast, że odwiedzający twój profil będą mogli umówić się na spotkanie, skontaktować się z twoją obsługą klienta albo dokonać rezerwacji usług.

Linki swipe-up w Instastory dostępne są tylko dla kont mających ponad 10 tysięcy obserwujących. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest pozytywne przejście weryfikacji konta na IG.

Jak założyć konto profesjonalne na Instagramie?

Aby założyć konto profesjonalne nie musisz mieć firmy, ani być kimś znanym. Cała procedura jest banalnie prosta i da się ją wykonać z poziomu oficjalnej aplikacji Instagrama. Oto, jak to zrobić krok po kroku:

  1. Wejdź na swój profil i kliknij trzy poziome kreski w prawym górnym rogu.
  2. Przejdź do ustawień swojego konta (koło zębate na dole).
  3. Wybierz z menu pozycję Konto.
  4. Na samym dole znajduje się opcja „Przejdź na konto profesjonalne„.
Konto profesjonalne na IG
Zakładanie konta profesjonalnego na IG

Jakiś czas temu, aby przełączyć się na konto firmowe, należało wcześniej połączyć swój profil na Instagramie z kontem na Facebooku. Teraz nie jest to wymagane. Tak czy inaczej, warto przemyśleć tę opcję, chociażby po to, aby móc korzystać z Instagrama na komputerze.

Konto twórcy czy firmowe?

Na Instagramie dostępne są dwa rodzaje profili profesjonalnych: konto firmowe i konto twórcy. Różnią się między sobą niewielkimi szczegółami i wybór jednego lub drugiego powinien być uzależniony od rodzaju naszej działalności. Konto twórcy najlepiej sprawdza się w przypadku marek osobistych i influencerów, którzy jeszcze nie zarabiają na swojej twórczości. Konto firmowe będzie dobrym wyborem dla firm oraz tych influencerów, którzy czerpią ze swojej działalności profity finansowe.

Różnice pomiędzy kontem twórcy a firmowym:

  • inne kategorie (jest ich więcej na profilu twórcy),
  • inne przyciski Call to Action,
  • możliwość dodania lokalizacji do bio (tylko na koncie firmowym),
  • drobne różnice w statystykach oraz wyglądzie skrzynki wiadomości prywatnych (DM).

Co znajduje się w statystykach?

Statystyki jakie oferuje Instagram, nie są zbyt mocno rozbudowane. Ale i tak stanowią źródło przydatnej wiedzy, dzięki której możemy weryfikować skuteczność naszych działań. Dzięki statystykom dowiemy się więc, jaki rodzaj postów i hashtagów sprawdza się najlepiej w przypadku naszego konta. Będziemy również wiedzieć, kiedy publikować na Instagramie nasze treści, aby dotrzeć do możliwie szerokiego audytorium.

Statystyki na Insta - grupa odbiorców
Statystyki na koncie profesjonalnym

Oprócz ogólnej analityki, możemy również sprawdzić, jak sobie radzą poszczególne treści, które opublikowaliśmy:

Statystyki posta na Instagramie
Dzięki statystykom możemy sprawdzić jak dobrze radzą sobie nasze treści.

Czy konto firmowe zmniejsza zasięg?

Do niedawna popularny był pogląd, że zasięg organiczny na kontach profesjonalnych jest sztucznie zaniżany przez algorytm Instagrama. Dziś jednak, coraz więcej osób uznaje to za mit. Zdania są więc podzielone, ale i tak zdecydowana większość osób zajmujących się zawodowo Instagramem, rekomenduje przejście na konto firmowe lub twórcy.

Wynika to z prostego faktu, że lista zalet takich profili przewyższa ewentualne straty w zasięgu organicznym.

Zalety konta osobistego

Jeżeli prowadzisz profil na Instagramie wyłącznie po to, aby kontaktować się ze swoimi znajomymi, zwykle nie będzie potrzeby, abyś przechodził na konto firmowe.

Główną zaletą konta osobistego są ustawienia prywatności. Możesz ukryć zawartość swojego profilu, dzięki czemu tylko twoi obserwatorzy obserwatorzy zobaczą treści, jakie publikujesz. Oczywiście, w sytuacji, gdy prowadzisz firmę, ukrywanie zdjęć i filmów zazwyczaj nie ma sensu.

Za drugą zaletę konta osobistego można uznać rzekomy większy zasięg organiczny.

Nawet jeżeli przełączysz swój profil na firmowy, to zawsze możesz wrócić do konta osobistego. Pamiętaj tylko, że w takiej sytuacji bezpowrotnie tracisz wszystkie zgromadzone do tej pory dane statystyczne.

Rodzaje kont na Instagramie

Instagram przewiduje istnienie czterech rodzajów profili, spośród których mogą wybierać użytkownicy. Są to:

  1. Konto osobiste – podstawowy rodzaj konta.
  2. Konto prywatne (osobiste) – profil, którego treści są dostępne tylko dla zaakceptowanych obserwujących.
  3. Konto firmowe (profesjonalne).
  4. Konto twórcy (profesjonalne).

Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje konto profesjonalne/firmowe na Instagramie?

Konto profesjonalne, zarówno firmowe jak i twórcy, nic nie kosztuje i można je włączyć za darmo w aplikacji Instagrama. Koszty pojawiają się dopiero wtedy, gdy zlecamy prowadzenie takiego konta zewnętrznej agencji.

Co daje konto profesjonalne na Instagramie?

Konto profesjonalne na Instagramie zapewnia dostęp do statystyk, możliwość dodawania linków swipe-up w Instastory, a także przycisku CTA w bio. Dzięki niemu, można również włączać płatną promocję treści.

Czy muszę mieć firmę, aby założyć konto profesjonalne?

Nie trzeba mieć firmy, aby założyć konto profesjonalne na Instagramie. W takiej sytuacji najlepiej zdecydować się na konto twórcy.

Co to jest konto profesjonalne na Instagramie?

Jest to specjalny typ konta przeznaczony dla firm i influencerów. Daje dostęp do bardziej zaawansowanych opcji biznesowych, takich jak statystyki, płatna promocja, przyciski CTA i linki swipe-up.

Marketing internetowy to jego drugie imię, a dotmajster.pl to jego blog. Całe dnie zajmuje mu praca nad tym, co go interesuje. Nocami śpi.