Jak prowadzić Instagram firmowy? Zadbaj o swój profil biznesowy na IG!

Pewnie już nie raz zastanawiałeś się, czy wykorzystujesz absolutnie wszystkie możliwości promocji w mediach społecznościowych. W końcu chcesz skutecznie pozyskiwać nowych odbiorców lub tworzyć wizerunek wysokiej klasy eksperta w świadomości klientów.

Jeśli dopiero zaczynasz rozwój swojego biznesu i zastanawiasz się jak prowadzić firmowy Instagram, koniecznie przeczytaj nasz uporządkowany poradnik, który zaprowadzi Cię na szczyt w drodze do sukcesu.

Spis treści

Uwolnij potencjał Instagrama tworząc dobrą strategię

Jak prowadzić instagram firmowy

Prowadzenie interesującego profilu na Instagramie nie jest sumą przypadkowych działań. Może mocno się zdziwisz, ale niejedno największe i najchętniej odwiedzane konto firmowe działa zgodnie ze strategią. Tak, poważnie.

Nawet te, które wyglądają na totalnie improwizowane i zabawne, mają odpowiednio dobrane działania.

Jeśli na sam widok słowa „strategia” robi Ci się gorąco, to śpieszę z szybkim orzeźwieniem. Powinieneś sobie jedynie odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań:

  • Jaki jest cel Twoich działań na Instagramie — Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, sprzedaż, liczbę obserwujących?
  • Ilu masz obserwujących?
  • Ile razy w tygodniu postujesz?
  • Jakie posty zbierają najwięcej polubień?

Cel zwiększanie sprzedaży — co musisz wiedzieć?

Instagram jest miejscem, w którym Twoi potencjalni klienci szukają raczej rozrywki i ładnych obrazków, a nie ofert, dlatego nie stosuj nachalnej reklamy proponowanych usług.

W tym przypadku najlepiej zadziała strategia skupiająca się na budowaniu relacji i więzi z Twoimi obserwatorami. Tworząc zażyłość, wzbudzasz zaufanie. A stąd już prosta droga do zwiększenia sprzedaży, bo…

Kupujemy od tych, których lubimy!

Grupa docelowa — czyli musisz wiedzieć do kogo piszesz

Pisanie do wszystkich to pisanie do nikogo. Znasz efekt widza?

Jeżeli grupa ludzi przygląda się wypadkowi, nikt nie pomoże osobie, która mu uległa. Skuteczne staje się dopiero wyznaczenie osoby z tłumu, która np. zadzwoni po karetkę.

To nieco jaskrawy przykład, ale w internecie działa to podobnie. Jeśli chcesz, aby Twój firmowy Instagram był narzędziem wykorzystywanym efektywnie, musisz wybrać ludzi, którzy z największym prawdopodobieństwem wejdą z Tobą w dialog.

Profil swojego potencjalnego klienta możesz stworzyć na podstawie cech osób, które już od Ciebie kupiły. Możesz też zadać sobie kilka prostych pytań:

  1. Kim jest Twój odbiorca?
  2. Jaki ma tryb życia?
  3. Jakie są jego zainteresowania?
  4. Z jakimi problemami się boryka?

Określenie celów i stworzenie profilu klienta podnosi nasze szanse powodzenia na Instagramie do 80%.

Nie wiesz jak zdobywać followersów na IG. Sprawdź ten artykuł: obserwujący na Instagramie.

Stwórz plan contentu

Pierwsze, najważniejsze kroki za Tobą, jednak to jeszcze nie koniec planowania. Aby sprawnie komunikować się ze swoimi odbiorcami, potrzebujesz planu działania.

Usiadłeś nad pustą kartką i zastanawiasz się skąd wziąć pomysły? Dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z raportami na temat trendów w marketingu np. tu i tu. Sprawdź kalendarz pod kątem specjalnych świąt, czy statystyki sprzedaży swojej firmy i zobacz jaki produkt lub usługę najlepiej promować na Instagramie.

Jeśli w Twojej głowie pojawiły się już tematy, śmiało wprowadź je do kalendarza, jednocześnie planując częstotliwość pojawiania się postów. Oprócz planowania postów ważne jest również Instagram stories i zastanów się, czy będziesz korzystał z rolek (reels). Pamiętaj o spójności!

Na tym etapie, dobrze jest przygotować zdjęcia do publikacji. W social mediach dobre zdjęcie jest ważnym narzędziem marketingowym. Najlepiej będzie, jeśli wykorzystasz zdjęcia, które zrobiłeś sam. Doda Ci to autentyczności. Jednak pamiętaj, aby były one dobrej jakości. Nie musisz mieć super lustrzanki — telefon z dobrym aparatem wystarczy.

Aby wypromować się w mediach społecznościowych potrzebujesz kilku kluczowych umiejętności. Sprawdź jak wybić się na Instagramie!

Profil Twojego biznesu na Instagramie

Tworząc profil na Instagramie, musisz wybrać typ konta. Do wyboru masz trzy: konto firmowe, twórcy oraz prywatne. Profil firmowy ma szerokie możliwości reklamowe oraz dostarcza narzędzia do prowadzenia zaawansowanej analityki. Właśnie to konto powinieneś wybrać.

Druga w kolejności jest nazwa. Powinna to być nazwa Twojej firmy lub jej wariacja (np. skrót).

Ważne jeżeli nazwa firmy jest zbyt długa lub zagmatwana, dobrym pomysłem będzie uzupełnienie profilu o swoje imię i nazwisko — dzięki temu wyszukanie Twojego konta firmowego będzie łatwiejsze.

Pora na bio.

Biogram jest pierwszym, co widzi Twój potencjalny klient po przeniesieniu się na Twój profil. Dlatego bardzo ważne jest, aby wiedział, czym się zajmujesz i jak możesz pomóc mu rozwiązać jego problem. Zobacz, jak powinno wyglądać dobre bio na instagramie.

Co publikować na Instagramie, aby przyciągnąć potencjalnych klientów?

To zależy. Najbardziej od Twojej grupy docelowej. Są ludzie, którzy najchętniej czytają posty, ale są też inni, którzy wolą Instagram Stories i rolki. Poniżej znajdziesz moje rady dla każdej z tych form.

Posty

Co pisać w postach? Historie. Nie słuchaj tych, którzy mówią, że ludzie nie czytają długich postów.

Długie czytają, ale nie nudne.

Musisz być pewien, że historia, którą opowiadasz, jest dla Twoich obserwujących ciekawa. Dobra historia przyciąga, angażuje i zbliża Twoją markę do klientów.

Przy każdym poście masz możliwość oznaczenia lokalizacji. Używaj tej opcji. Użytkownicy Instagrama często wyszukują interesujące treści z danego regionu. Powinno to być dla Ciebie ważne, jeśli prowadzisz regionalną firmę.

Hashtagi

Hasztagi generują ruch, więc wybieraj takie, które są mocno związane z tematem posta i Twoją marką (od 10 do 30 hashtagów). Popularne Hasztagi są super, ale przeplataj je z tymi z mniejszą konkurencją.

Mogą Ci tez posłużyć do wyszukiwania potencjalnych klientów. Wpisz hashtag i zacznij przeglądać profile, wchodź w interakcje z ich właścicielami, a z pewnością zajrzą na Twój profil. Więcej na ten temat przeczytasz tu: hashtagi na Instagramie.

InstaStories

Relacje zazwyczaj składają się z krótkich filmików lub serii zdjęć, które dostępne są przez 24 h. Możliwe jest zadawanie pytań społeczności, tworzenie quizów. Istnieje też możliwość bezpośredniego kontaktu.

Dobrą praktyką jest dodawanie napisów do mówionych stories. Użytkownicy bardzo często zabijają czas, oglądając Instastories, kiedy dojeżdżają pociągiem do pracy lub urozmaicają sobie w ten sposób przerwę. Jeśli nie mają słuchawek, a film jest z głosem, pomijają go. Dlatego powinieneś dodawać napisy.

Kolejny pomysł na Instastories polega na udostępnianiu relacji innych użytkowników. Bardzo możliwe, że następnym razem oni też to zrobią, dzięki czemu zyskasz większe zasięgi.

Innym, dobrym sposobem na zbliżenie się do swoich obserwujących oraz przyciągnięcia nowych odbiorców jest organizowanie live’ów. Nic tak nie zbliża do marki jak możliwość interakcji.

Rolki (reels)

Reels to forma wideo, dłuższa niż InstaStories, nieznikająca po 24 h. Jeżeli filmy zaciekawią użytkowników, pomogą Ci zwiększyć liczbę obserwujących. Są widoczne nie tylko w Twoim profilu, ale również w zakładce „rolki” co czyni je dostępnymi dla bardzo dużej części społeczności. Im dłużej oglądane są Twoje filmy, tym częściej pokazywane są innym użytkownikom.

Analiza i optymalizacja — zaprzyjaźnij się z nimi

Konto biznesowe gwarantuje dostęp do bardzo dokładnego panelu statystyk. Dzięki analizie dowiesz się, co wzbudza zainteresowanie, jakie formy najbardziej podobają się Twoim obserwującym, a jakie przyciągają nowych użytkowników. Więcej na ten temat: konto profesjonalne na Instagramie.

Dzięki analizie i optymalizacji treści, prowadzenie konta firmowego staje się prostsze.

Statystyki na firmowego Instagrana
Statystyki na Instagramie

Czego unikać prowadząc firmowego Instagrama?

Instagram w swoich regulaminach mówi, jakich zagrywek nie toleruje. Są to między innymi: kupowanie followersów czy spamowanie. Za takie zachowania grozi shadow ban, czyli ukrycie profilu. Więcej na ten temat przeczytasz tu: shadowban na Instagramie.

Odradzamy również kopiowanie treści z Instagrama na Facebooka. Sam mechanizm oferuje taką opcję, jednak musisz liczyć się z tym, że wysyłanie tego samego komunikatu do różnych grup docelowych (na Facebooku możesz spotkać użytkowników o innych cechach) nie zostanie dobrze przyjęte.

Wierzymy, że dzięki temu artykułowi wiesz już jak prowadzić firmowy Instagram, a Twoje starania sprawią, że użytkownicy tego portalu będą chętniej zaglądać w Twoje progi. Koniecznie podziel się swoimi wynikami!

Marketing internetowy to jego drugie imię, a dotmajster.pl to jego blog. Całe dnie zajmuje mu praca nad tym, co go interesuje. Nocami śpi.